sommarlistan.

Sommarlistan - Kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Stranden i Åhus eller bara hemma i trädgården.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Börjar med att åka till stranden, med familj och vänner. Fika, bada och sola. Sen blir det grillning av god mat och smarriga efterrätter.

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- En stor fet flintastek och ett par korvar.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Inga planer för tillfället, tänker bara ta det allmänt lugnt och förbereda mig inför gymnasiet.

5. Dina bästa sommarfärger?
- Gul och lila.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Bonnabränna, sitta inne pga vädret oavsett vilket väder det är och männens kulmagar på campingar.
7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Jag har alltid campat med min familj, så alla dessa utflykter måste räknas som bästa sommarminnet. Landön med hela min familj när jag var liten, det är nog det bästa.

8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet, helt klart.
9. Vad väljer du i glassbaren?
Kulglass, 2 kulor. Antingen en kula choklad och en kula saltlakrits med chokladsås över eller om det är riktigt varmt en kula choklad och en kula melonglass.

10. Vart går din drömsemester?
- Thailand eller USA, helt klart. Sverige ska ha all ära, men inget skulle slått det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0