MIN TOPP 10 FILMLISTA.

här kommer min topp 10 lista på filmer jag sett genom mina 16 år!
utan inbördes ordning.

1. Seven Pounds. Vacker film med mycket känslor. Ingen film för den som inte gillar att skvätta lite tårar.



2. Stomp The Yard. Den bästa dans/hiphopfilm jag sett, känslosam och riktigt grym. Älskar varje del av filmen, man njuter av varje sekund.



3. Eclipse. Ja vad ska jag säga? Älskar allt med Twilight o göra, och detta är den absolut bästa av dem. Bra gjord, och sen är ju Edward snygg. haha love.



4. Gökboet. En vacker film på vissa sätt. Det var längesen jag såg den, men den har satt sig så långt in i min kärna att jag absolut ska ha den med på denna listan. Den sätter sig i själen. Sen är ju Jack Nicholson ett GENI.



5. American History X. Edward Norton är grym som få i denna filmen. Handlar om hat som bildar kärlek som sen bildar hat. Underbar film, en film som får en att verkligen tänka på de man har nära och hur man ska bete sig i samhället.



6. Hair. Så sjukt underhållande film! Alla låtar är fenomenala och skådespelarna klanderfria. En sån film man blir glad av, och hippies är ju bara så coola!



7. Alien VS Predators. Kan inte ens räkna hur många gånger jag sett denna filmen, en av de bästa verkligen. Såg den en dag 5 ggr i rad, SÅ BRA ÄR DEN. Får inte nog av dessa varelser.



8. Jakten På Lycka. Fattighet och hur man klarar av det, kärlek som finns där oavsett vad. Helt underbar film, från början till slutet. Älskar varje del, och rekommenderar den till dramaälskare.



9. Titanic. Förklaringen är glasklar: Detta är en klassiker! Min favoritfilm genom alla år. Tror inte att där finns någon som inte sett denna, och finns det någon där ute som missat den får de gå till närmaste videoaffär och hyra den! Leonardo DiCaprio och Kate Winslet är ju perfekta tillsammans och det får en att drömma om kärlek för evigt.



10. Liar Liar. Jim Carreys, enligt mig, roligaste film. Får skrattanfall hela tiden i filmen. Han använder ju sitt geniala ansiktskontroll till att göra underbart roliga uttryck. Får en att dö lite av skratt haha. Sen finns där faktiskt lite känslogrejer i den, men anledningen att jag älskar den är pga Jim. He's one of a kind!

 

Andra som bör nämnas är: Avatar, 2012, Finding Neverland, Not Another Teen Movie, Slumdog Millionaire, Freedom Writers och Breakfast Club.



Nå, vad tycks om min lilla lista? Och tro mig, det var INTE lätt att få ihop den! kommer säkert ångra mig femtusenelvahundramiljoner gånger efter, men så får det vara! Checka in alla, ni kommer säkert gilla det.


Kommentarer
Postat av: amanda

Åh, titanic var det ett bra tag sedan man såg!

2010-08-11 @ 07:05:16
URL: http://mycketamanda.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hej!

Jag skulle jätte gärna vilja få just din hjälp för att vinna ett presentkort på H&M värde 1000kr. Allt du behöver göra är att bli medlem i en gratissida genom min värvnings länk.



http://www.gratisklader.se/?r=178183



I gratisklader.se får man gratis presentkort. Om du inte är intresserad så kan du bara hjälpa till och lämna kontot.



Tack förhand.

2010-08-11 @ 11:38:33
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Simone

De fanns en hel del bra filmer här, några av dom skulle ligga på min top 10 lista åh :D

2010-08-11 @ 22:17:26
URL: http://siiimoneh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0